2. Semester eksamensprojekt på Multimediedesigner uddannelsen går ud på, at markedsføre et nyt produkt eller event for en eksisterende virksomhed. Målet med projektet er at producere en rapport og en digital multimedie prototype, som skal danne baggrund for en mundtlig eksamination.
Vi har valgt et produkt af Barnes & Noble kaldet Nook e-reader. Denne ebogslæser er lavet til at læse digitale bøger. Vores generelle problemstilling er, at folk skal få kendskab til produktet og at de skal finde det troværdigt og værd at købe.
En mulighed er at bruge produktet på forskellige studier, da mange studerende render rundt med en stor taske fyldt med bøger og får ondt i ryggen. Vores målgruppe ligger fra 15 års alderen og op.
Opgaven blev løst med en hjemmeside, en raklamefilm, 3D animation og en tilhørende rapport. Vi har gjort brug af følgende metoeder og modeller:
Udviklingsmetode - prototyping
Arbejdsplan
Risikostyring
Projektkontrakt
SWOT-analyse
PEST-analyse
Product Life Cycle
Porters Five Forces
De 4 p’er
Markedsføringsplan
Ansoffs vækstmatrice
Harold Lasswells kommunikations model
Og flere til
Projektet og min personlige præsentation af projektet, førte til et 12-tal